Thursday, April 24, 2008

BMW Is Taking A Hit From The US

BMW generates almost 20 percent from it´s revenue in the US. On top of this lots of the profit from almost every carmaker comes from their finance unit..... I assume the headwinds from this part of the business is facing some serious headwinds for some time to come.... At the year end report BMW pointed to only a slight increase in delinquencies to 0.46...... Times are changing very quickly......

BMW macht knapp über 20 % vom Umsatz in den USA. Hinzu kommt das bei fast jedem Autohersteller die Gewinne aus dem Finanzarm einen ganz erheblichen Anteil an den Gewinnen haben ( oder sollte ich besser sagen hatten.... ). Zumindest wird es zukünftig deutlich schwieriger hier an die goldenen Zeiten der Vergangenheit anzuknüpfen..... Zitat BMW Ende 2007 :"Dort verschlechterte sich die Risikosituation durch die Kreditkrise im Vorjahresvergleich. Die Quote der Forderungsausfälle im Segment Finanzdienstleistungen stieg gegenüber dem Vorjahr um fünf Basispunkte auf 0,46 %."

The Board of Management of BMW AG decided at the board meeting held today to increase the amount of risk provision recognised in the first quarter of the financial year 2008 in the light of the repercussions of the international financial crisis. The financial crisis has become more severe of late. This has resulted in a drop in pre-owned car selling prices, particularly in North America, and consequently in a reduction of revenues that can be generated on vehicles at the end of lease contracts. This downward trend accelerated during the month of March. For the above reasons, it was necessary to recognise a higher risk provision for lease vehicles on the one hand and for the increased level of bad debts/payment arrears on the other. In total, an expense of euro 236 million was recognised.

BMW Der Vorstand der BMW AG hat in seiner heutigen Sitzung entschieden, angesichts der Auswirkungen der internationalen Finanzkrise die Risikovorsorge im ersten Quartal des Geschäftsjahres 2008 zu erhöhen. Die Finanzkrise hat sich zuletzt verschärft. Infolge dessen sanken insbesondere in Nordamerika die Gebrauchtwagenpreise und damit die Erlöse für Fahrzeuge, die aus Leasingverträgen zurückkommen. Dieser Abwärtstrend hat sich im März verstärkt. Die oben genannten Gründe machten zudem eine höhere Risikovorsorge für den Bestand an Leasingfahrzeugen sowie für erhöhte Kreditausfälle und Zahlungsverzögerungen notwendig. Insgesamt belaufen sich die Ergebnisbelastungen auf 236 Mio. Euro.
> Here is an interesting chart that shows how sometimes irrational markets often appear... GM has only underperformed BMW slightly during the past 3 years ( at least on a nominal basis and when you compare the fundamentals ) .... BMW has had almost 18 billions € in operating cash flow during this timeframe and has an excellent A rating from the agencies....... We all know that GM has probably lost a similar $ amount during the same period and is rated as junk.....
> Hier mal ein nettes Beispiel wie "merkwürdig" sich Aktien teilweise verhalten.... GM had über ienen Zeitraum von 3 Jahren nur unwesentlich schlechter als BMW abgeschnitten ( wenn man die Währung mal aussen vor läßt )... BMW hat in dieser Zeit einen operativen Cash Flow von über 18 Mrd € erzielt und wird mit einem esrtklassigen A Kreditrating ( für einen Automobilhersteller ) von den Ratingagenturen bewertet.... GM hat bekanntermaßen einen noch größeren vergleichbaren Mittelabfluß "erwirtschaftet"und wird folgerichtig selbst von den größtenteils inkompetenten Ratingagenturen mit Junk bewertet.......
Update:
Moody's Investors Service on Friday lowered the rating outlook for General Motors Corp. to negative from stable because of weakness at GMAC LLC's subsidiary, ResCap LLC. Moody's affirmed GM's B3 corporate family rating and its SGL-1 speculative grade liquidity rating. "The change in outlook reflects Moody's concerns that GMAC LLC's ability to provide retail and wholesale funding in support of GM's automotive operations may be eroded by the operating weakness at its subsidiary, ResCap LLC," Moody's said in a statement. About $35 billion of GM debt is affected by the ratings
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